Om Socab - Trygghet i upphandling och inköpsprocesser
menu

Välkommen till oss!​

SOCAB står för Swedish Office Consulting AB och är det perfekta valet för alla som söker högkvalitativa konsulttjänster inom inköp och upphandling. Vårt team av specialister har en djupgående kunskap om branschen och har hjälpt många företag att förbättra sina inköpsprocesser och göra mer effektiva upphandlingar.

Våra värderingar

Välkommen till oss!​

Fyra anledningar att välja oss!

Expertis och erfarenhet

Vi är ett företag med hög kompetens och erfarenhet inom upphandlingsområdet. Vi kan visa upp ett team av erfarna konsulter som har en gedigen kunskap om upphandlingsprocesser och regelverk, vilket gör oss till en pålitlig partner för att hantera komplexa upphandlingsprojekt. Image 1

Resultatinriktade lösningar

Vi kan betona vår förmåga att leverera konkreta resultat åt kunder. Genom att arbeta tätt med våra kunder och förstå era unika behov, kan vi utveckla skräddarsydda lösningar som leder till kostnadsbesparingar, ökad effektivitet och högre kvalitet i upphandlingsprocessen. Image 2

Kundservice

Vi lägger vikt på att erbjuda utmärkt kundservice och skapa en personlig relation med kunder. Genom att erbjuda en tillgänglig och lyhörd service bygger vi långvariga relationer med våra kunder. Image 3

Hållbarhet

Vi fokuserar på hållbarhet, som vi ser är en viktig del av vårat uppdrag. Genom att arbeta med kunderna för att utveckla hållbara upphandlingslösningar som tar hänsyn till sociala och miljömässiga faktorer, kan vi genom vårt engagemang bidra till en mer hållbar värld Image 4
Image 1 Image 2 Image 3 Image 4

Med människan i fokus sedan 2015

SOCAB grundades 2015 av Linnart Shabo, en passionerad upphandlingsexpert med målet att hjälpa organisationer att genomföra effektiva och kostnadseffektiva upphandlingar. Linnart hade många års erfarenhet inom branschen och var väl medveten om de utmaningar och hinder som många organisationer möter när de genomför upphandlingar.

Linnarts mål var att bygga upp en verksamhet som kunde hjälpa organisationer att ta sig igenom upphandlingsprocessen på ett smidigt sätt och med goda resultat. Efter att det första ramavtalet skrevs 2017 så samlade han ett team av skickliga konsulter, som alla delade hans vision och passion inom upphandling.

SOCAB har sedan den februaridagen 2015 växt både i antal konsulter och antal avtal. Idag är SOCAB ett av de stora konsultbolagen inom upphandling och fortsätter växa.

Ända sedan bolaget grundades har vi arbetat med målet att erbjuda just den kompetens som våra kunder efterfrågar och har som mål att ha 100% kundnöjdhet. Att våra kunder samt vår personal är nöjda är väldigt viktigt för oss och vi tror på att nöjd personal även ger nöjda kunder.

Möt vårt team av specialister

Vi är erfarna konsulter som har en gedigen kunskap om upphandlingsprocesser och regelverk, vilket gör oss till en pålitlig partner för att hantera komplexa upphandlingsprojekt.

Tomas

Camilla

Anna

Helena

Tord

Marika

Christina

Jessica

Per-arne

Anders

Anne-Charlotte

Mattias

Hans

Jenni

Cecilia

Hanna

Stefan

Christoffer

Johan

Robert

Daniel

Isabell

Göran

Kontakta oss

Vi ser fram emot din kontakt!

08-628 72 00
info@socab.se
Frösundaviks allé 1
169 70 Solna
Fyll i intresseanmälan och få svar inom 24 timmar
När och för vad önskar du anlita oss?”
Jag samtycker att socab behandlar mina kontaktuppgifter eftersom att jag eventuellt är intresserad av att anlita SOCAB.

Våra kontor

Stockholm
Örnsköldsvik
Trollhättan

Värderingar

Vetgiriga

Vetgiriga

Vi är lyhörda och lyssnar in kundens behov och förväntningar, för att på så sätt skapa de kvalitetsmässigt bästa upphandlingarna, som uppfyller kundens behov och krav.
Kontakta oss

Ärlighet mot kunder och medarbetare

Genom en öppen och ärlig dialog, såväl mot kund som mot medarbetare, så skapas ett långsiktigt förtroende som gynnar alla parter.
Kontakta oss
Ärlighet mot kunder och medarbetare
Relationsskapande

Relationsskapande

Vi följer upp våra uppdrag och säkerställer att kund och medarbetare får vad de förväntar sig. En god och förtroendefull relation är grunden till ett långt och bra samarbete.
Kontakta oss

Närvarande

Att vara närvarande och fokuserad i uppdraget är nödvändigt för ett gott resultat och en nöjd kund. Hålla löften och återkoppla löpande är ledord.
Kontakta oss
Närvarande
Ansvarstagande

Ansvarstagande

Vi tar ansvar för våra anställda och kunder och ser till att alla parter är nöjda med utfört uppdrag. Kunden ska märka att vi är drivande och tar ansvar för ett bra samarbete.
Kontakta oss

Snabbfakta om oss

- Vi erbjuder kompetenta, erfarna och trevliga konsulter antingen genom egna anställda resurser eller genom vårt underkonsultnätverk​

- Vi följer löpande upp vår leveranskvalitet och utvecklar ständigt våra interna arbetssätt för att vässa oss ytterligare​

- Vi är lyhörda för våra kunders behov och erbjuder våra kunder en nära och ärlig kundrelation genom att utse en personlig kontaktperson för respektive kund ​

- Vi värnar om att såväl vår konsult som vår kund är nöjda med hur de enskilda uppdragen genomförs